Myanmar - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Laurensjacobs - WaarBenJij.nu Myanmar - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Laurensjacobs - WaarBenJij.nu

Myanmar

Door: L.jacobs

Blijf op de hoogte en volg

27 November 2014 | Thailand, Surat Thani

Bangkok+ Birma

Na een geweldige eerste maand in Indonesie is het tijd om verder te trekken.

Op donderdag (13/11) kom ik rond 8 uur locale tijd aan in Bangkok. Ik heb gelijk een taxi gepakt naar Khao san road om een hostel te zoeken. Eenmaal daar aangekomen wist ik niet wat ik meemaakte. Het leek wel Kuta Bali maar dan x2. Overal waar je liep waren feesten en dronken Australiërs. Ik ben maar gelijk naar me hostel gegaan omdat ik de volgende dag alweer vroeg op moest om mijn visum te regelen zodat ik Birma in mocht.

De volgende ochtend kwam ik een meisje tegen met wie ik ook een tijdje op Gili Air heb doorgebracht en hoogstwaarschijnlijk ook mee naar Laos ga, echter was er niet echt tijd om bij te kletsen omdat ik me al had verslapen.
Eenmaal aangekomen bij de ambassade is het een groot gekkenhuis, ik heb denk ik 2 uur in de rij gestaan om mijn papieren in te leveren. Ik moest om 15:00 weer terug om mijn visum op te halen. Al met al ging het makkelijker dan verwacht.

Toen ik terug was op Khao san Road ben ik naar het hotel gegaan van het meisje en lekker aan het zwembad gelegen en een paar biertjes gedronken. Me stemming sloeg helaas snel om omdat ik erg vervelend nieuws uit Nederland te horen kreeg.
We zijn die avond uitgeweest maar ik voelde me niet op me best dus ben ik niet al te laat gaan slapen.

De volgende dag is het dan zover, ik ga richting Burma :). De vlucht duurde maar 80 minuten en ik kwam daar aan om 8u lokale tijd, ik ben gelijk naar een hostel gaan zoeken in Yangon maar het is allemaal prijziger dan verwacht. Je betaalt hier voor een kamer gemiddeld 18 euro terwijl dat in Indonesie en Thailand de helft is.

Ik ben op mijn eerste dag de stad gaan bezichtigen.
Ik ben o.a bij de grootste en belangrijkste tempel van Burma geweest (Shewadagon Pagoda), in een park met een gouden boot (Karaweik) en nog meer tempels. Wat erg raar is, is dat meer dan eenderde hier onder de armoede grens leeft maar alle tempels zijn van massief goud en bladgoud gemaakt. Zo belangrijk is het buddhisme hier.

De volgende dag ben ik twee vrienden gaan meeten die uit Bagan kwamen. We zijn o.a naar Chinatown geweest en hebben een beetje door de stad rond gelopen. Daarna zijn we een paar biertjes gaan drinken maar het was helaas van korte duur want mijn nachtbus naar Bagan vertrok om 18:30. De busrit duurde 10 uur en was niet bepaald comfortabel, ik zat met een Fransje jongen tussen alleen maar locals en die zijn nogal luidruchtig . Ik heb hierdoor ook niet echt kunnen slapen.

Mijn eerst dag in Bagan heb ik wat Franse mensen en een Belg ontmoet waarmee ik hierheen aantal trips heb gemaakt en ook mee naar Ille lake ga. We zijn op de eerste dag de sunset tour gaan doen met een boot. We vertrokken om 16:30 met een privé boot, na een halfuurtje varen lagen we op het mooiste plekje om de zonsondergang te zien. Erg mooi met de bergen op de achtergrond en alle bootjes op het water.

Op mijn tweede dag stond ik om 04:00 op om een fiets te huren en de zonsopkomst vanaf een tempel te gaan bekijken. We waren helaas niet de enige met dat plan want de hele tempel stond vol. Het was het wel meer dan waard omdat als de zonsopkomst begint er ongeveer 20 luchtballonnen opstijgen en met alle tempels op de voorgrond is dat een prachtig mooi beeld.
Voor de rest van de dag ben ik lekker gaan fietsen door het gebied meer dan 10 verschillende tempels bezocht en met de zonsondergang naar een tempel gegaan om vanaf daar de zonsondergang te bekijken.

Vandaag zijn we naar mount Popo gegaan, we kregen te horen dat dit verschrikkelijk mooi was dus gingen daar met hoge verwachtingen naartoe. Na 1,5 rijden komen we daar aan en moeten we 744 tredend beklimmen om vervolgens bij een kleine tempel te komen. Het was een beetje een domper.

Morgen ga ik met de bus naar Kalaw om daar een trektocht van 3 dagen te maken naar Ilne lake waar ik erg naar uitkijk! Daarna ga ik naar Mandaley om vervolgens weer terug te gaan naar Thailand!


Tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Surat Thani

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 November 2014

Myanmar

27 November 2014

Myanmar

12 November 2014

Gili air

29 Oktober 2014

Gili air

21 Oktober 2014

Bali

Actief sinds 12 Okt. 2014
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 3340

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

12 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: