Bromo - Reisverslag uit Bromo, Indonesië van Laurensjacobs - WaarBenJij.nu Bromo - Reisverslag uit Bromo, Indonesië van Laurensjacobs - WaarBenJij.nu

Bromo

Blijf op de hoogte en volg

17 Oktober 2014 | Indonesië, Bromo

Bromo vulkaan:

Na een helse rit zijn we dan eindelijk in cemoro lawang aangekomen, een dorpje aan de voet van de Bromo vulkaan. Ik heb denk ik nog nooit zulke doodsangsten uitgestaan in een auto. We reden met 70 km p u de berg en een paar keer bijna een frontale botsing gehad.

Het hotel waar we slapen is er basic. Na wat gegeten te hebben gelijk me bed in want de wekker gaat al om 03:00 om vervolgens de vulkaan te gaan beklimmen.

We zijn om 04:00 begonnen met de tocht richting de vulkaan. We hadden de optie om met een auto te gaan maar we zijn vanaf het hotel gaan lopen.
Eenmaal onderweg konden we twee kanten op gaan en in eerste instantie hadden we de verkeerde afslag genomen, we waren verdwaald in een soort van grote zandbak. Gelukkig kwamen we een paar locals tegen op motors en paarden die ons de juiste richting hebben opgestuurd. Eenmaal op de goede weg begin je de vulkaan te ruiken, het stink er enorm naar zwavel. Helaas hebben we de zonsopgang vanaf de vulkaan gemist maar ik denk dat het even mooi was op het punt waar wij waren.
Het was een loodzware toch naar de top maar het was het meer dan waard. Op de top had je tussen ons en de krater een piepklein hekje wat niet helpt als je uitglijdt.

Ik ben gister (donderdag) in Bali aangekomen, na een lange tocht van 15 uur. Ik zit nu in Seminyak en ik ga zo de zonsondergang bekijken. Schijnt fantastisch te zijn!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bromo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 November 2014

Myanmar

27 November 2014

Myanmar

12 November 2014

Gili air

29 Oktober 2014

Gili air

21 Oktober 2014

Bali

Actief sinds 12 Okt. 2014
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 3352

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

12 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: